21 Ocak 2015 Çarşamba

     Windows 8 veya üstü bir işletim sistemine sahipsiniz ve yanına bir işletim sistemi daha kurmak istiyorsunuz. Kurmak istediğiniz işletim sistemi Windows ise sorun yok. Peki ya Windows'dan farklı bir işletim sistemi kurmak isterseniz ne olur? 

     İşte bu noktada, ufak bir sorun ile karşılaşırsınız. İşletim sistemini kurarsınız ve bilgisayarı yeniden başlatırsınız ama, o da ne? Kurduğunuz işletim sistemine giremiyorsunuz. Bilgisayarı her yeniden başlattığınızda Windows açılıyor. Sanki, ikinci bir işletim sistemi yokmuş gibi davranıyor bilgisayar. Panik yapmanıza gerek yok. Bunun, oldukça basit bir çözümü var. Tek yapmanız gereken bir program indirmek ve gerekli açılış ayarlarını yapmak.

     Bu yazımda sizlere, Windows'un yanına kurduğunuz ikinci işletim sistemine nasıl ulaşacağınızı anlatacağım.

     Öncelikle, EasyBCD programını indirmeniz gerekiyor. Yazının sonunda linkini sizlerle paylaşacağım. Daha sonra bu programı rar dosyasından herhangi bir klasör içerisine çıkarıyoruz. İçerisinde bulunan, "EasyBCD 2.2.0ptbl.exe" dosyasına çift tıklayıp çalıştırıyoruz.

Program açıldıktan sonra aşağıdaki resimde görüldüğü gibi önce "Add New Entry" butonuna tıklıyoruz. Daha sonra hangi işletim sistemini yüklediyseniz ona tıklamanız gerekiyor. Ben Linux Ubuntu kurduğum için "Linux/BSD" bölümüne tıklıyorum ve yazının geri kalan kısmında Linux Ubuntu'ya göre anlatıma devam edeceğim. Siz aynı ayarları, yüklediğiniz işletim sistemine göre uyarlayabilirsiniz.



Devamında, "Type" kısmını "GRUB 2" yapıyoruz. "Name" kısmına istediğiniz ismi girebilirsiniz. Bu isim, boot ekranında seçim yaparken karşınıza çıkacak olan isimdir. "Drive" kısmında ise bilgisayarınızda takılı olan bütün sabit diskler görülür. Buradan işletim sisteminin yüklü olduğu bölümü seçmeniz gerekiyor. Tüm ayarları doğru olarak yaptıktan sonra "Add Entry" butonuna tıklayarak işlemi tamamlıyoruz.


Ardından, "Edit Boot Menu" butonuna tıklıyoruz. Buradan, varsayılan işletim sistemimizi seçeceğiz. Aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi iki işletim sistemide gözüküyor. Yanında tik işareti olan bizim varsayılan işletim sistemimiz. Yani, hiçbir seçim işlemi yapmazsanız otomatik olarak başlatılacak olan işletim sistemi. Bu seçimi yaptıktan sonra "Timeout Options" başlığı altından, boot menüsünde yapılmasını istediğimiz işlemi seçiyoruz ve "Save Settings" butonuna tıklıyoruz. Peki bu 3 seşenek ne anlama geliyor?
  • Skip the boot menu: Bu seçeneği seçerseniz, bilgisayarı başlattığınız zaman boot ekranını görmeden otomatik olarak varsayılan işletim sistemi açılır. Yani boot ekranını atlar ve size işletim sistemi seçme hakkı vermez.
  • Count down from [30]: Bu seçeneği seçerseniz, bilgisayarı başlattığınız zaman karşınıza boot ekranı gelir. Burada iki işletim sisteminden birini seçmeniz için 30 saniye zamanınız vardır. Eğer 30 saniye içerisinde bir seçim yapmazsanız, otomatik olarak varsayılan işletim sistemi açılır. Burada yazan 30 değerinin yerine, istediğiniz bir sayı girebilirsiniz.
  • Wait for user selection: Bu seçeneği seçerseniz, bilgisayarı başlattığınız zaman karşınıza boot ekranı gelir. Burada, iki işletim sisteminden birisini seçmeniz için bir süre sınırı yoktur. Siz bir seçim yapana kadar boot ekranı açık kalır. Herhangi bir işletim sistemi seçtikten sonra, seçtiğiniz işletim sistemi açılır.


Artık, bilgisayarınızı yeniden başlatıp, istediğiniz işletim sistemini seçebilirsiniz.


Yazar: Ulaş ERSARI

3 yorum:

  1. Merhabalar edit boot menuden windows 8.1 sistemimi yanlislikla sildim sonra tekrar kurdum oraya bilgisayari yeniden baslattim ancak windowsu baslatamiyorum ne yapmam gerekir yardimci olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Farklı bir işletim sistemi üzerinden tekrar Windows 8.1 alanı oluşturmanız gerekiyor.

      Sil
    2. linux kullanıyorum. windows için nasıl yer açıyoruz?

      Sil

Subscribe to RSS Feed Abidin Burak Tasarım Ofisi